Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

3 juli 2016

3 juli 16

Vannacht toch iets slechter geslapen weer. Heb halverwege de nacht toch maar een pilletje genomen, om iets beter te kunnen slapen.

Was vanmorgen vroeg wakker, opstaan, en heb koffie gemaakt. En lekker zitten op mijn stoeltje, welke ik met kussens wat zachter heb gemaakt.

Onderweg naar het hospitaal kwam ik Herry tegen, dat kwam goed uit, kon ik toch nog even vragen hoe laat de kerk zou beginnen.

Vandaag geen thee, dus gelijk aan de slag. Sister Nila was bij mij, zij is een lieve zuster, ik vroeg aan haar , hoe haar vrije dag was geweest. Ze was deze dag samen met haar man en twee kinderen. En het was een goede dag. Ik zei, daar ben ik erg blij om. De broeder van de andere kant, had al geholpen om de dame op een soort van douche stoel te zetten, ze vroeg aan mij of ik haar later wilde helpen om haar weer in bed te krijgen. De meeste zusters zijn ook zo fragiel. Beetje als zuster Irene van Talma State.

Nila vertelde dat ze last van haar rug had. Dit kan ik me heel goed voorstellen ,aangezien ik de vorige dag had gemerkt hoe zwaar het is , om iemand te verplaatsen die weliswaar licht is , maar ontzettend tegenwerkt.

Ik ging druk aan het vegen en schoonmaken en omdat ik gelijk begonnen was , was ik ook eerder klaar.

Tussendoor kwam Nila vragen of ik aub kon helpen, ik begreep haar eerst niet zo goed. Ik probeerde uit te leggen hoe ik het altijd deed. En dat ging goed. Ik heb haar alleen in bed gelegd, en alles zo dicht mogelijk bij. Voor mij was het ook prettig om alleen te doen, kon ik zelf inschatten en doen hoe te tillen.

Ik was voor half acht weer binnen, in mijn eigen huisje. En waar ik zo verbaasd van was, dat de roze struik bij mijn ingang in een paar dagen zo gegroeid was dat het halve hek , door mooie roze takken was versperd.

Ik besloot om de schaar ter hand te nemen, en te gaan snoeien, de takjes die bloeiden in een waterglas gedaan, en mijn Moederdag cadeau van Laurens van een aantal jaren terug er voor te zetten. Samen met een klein fotootje van mijn toen nog vier kleine kinderen. Het is fijn om iets tastbaars van thuis op tafel te hebben. Ook een klein wasje gedaan. En beetje geveegd.

Daarna besloot ik een emmer water klaar te zetten om mezelf een beetje op te frissen. Eerst met een kommetje ,en daarna over mijn hoofd.

Had een mooie lange jurk, nieuw gekocht in Grou, die ik wilde aantrekken, alleen er zaten geen mouwtjes is. Maar volgens Nila was dat geen probleem.

Tegen negenen kwam Herry weer, om te zeggen dat de father, om tien zou komen, ik ben nog even gaan rusten. En heb om half tien nog kop koffie gemaakt. Daarna klaar om naar de kerk te gaan. Ik dacht, ik zal de eerste wel zijn, maar nee hoor, de kerk zat redelijk vol en ze waren aan het zingen, een mevrouw aan het voorzingen, en daarna ging de rest het herhalen. Toch wel speciaal , als je bedenkt dat ik in Nederland bijna niet meer naar de kerk ga, en hier wil ik twee keer gaan. Het is een prachtig iets, de taal, het lijkt wel een beetje op zingen. Ik heb zo goed als ik kan meegedaan.

Na de dienst terug naar het huisje gegaan, om even alleen te zijn om daarna te helpen in het restaurant. Ben blij dat ik een soort garen had meegenomen, ik heb mijn jurk iets korter gemaakt, door een soort touw om de middel te doen, en daar een stuk omgeslagen, het lijkt net alsof ik een shirt en een rok aan heb.

De dames die ik onderweg tegenkwam vonden het mooi. .

Ik heb even meegeholpen in het restaurant, maar na het voor de tweede keer rijst uitdelen ben ik terug gegaan.

Vandaag rijst en kip en soort van groenten gekregen van de kok, wel weer iets teveel , wie weet ga ik het vanavond aan de hond geven.

Vanmiddag het was ook binnen 30 graden, even boek gelezen. Van Paulo Coello , Genaamd op zoek naar je engel. Het is nu uit. Misschien ga ik het nog keer lezen.

Stond wel iets moois in, dat gaat over je tweede geest, daar moet je niet mee in gevecht gaan. In mijn beleving is dat de ego, die je maar moet laten praten, totdat die moe wordt, en vanzelf weggaat.

Vanmiddag even naar het kantoor, om even in een andere omgeving te zitten.

Kan ik ook alvast wat schrijven, over mijn dag hier.

Ik zie Meriyan nergens, waarschijnlijk is zij nu naar huis. Gelukkig is Surameya, hier en kan me even helpen met de stekker. Hij is zo vriendelijk , en behulpzaam, bied me koffie aan. En vraagt belangstellend naar hoe het gaat.

Tijdens het uitpakken van de computer, zie ik dat ik de muis ben vergeten.

Hij bied aan om hem voor mij te halen. Dat is erg lief, omdat het zo heet is.

Ook neemt hij de telefoon mee, omdat hij hoorde dat die ging piepen waarschijnlijk omdat de batterij leeg was.

Gisteren en ook vandaag kwam een vrouwtje, en zegt nona nona, ze wil geld, het is goed dat er dan iemand is die even kan zeggen dat dit nou niet de bedoeling is.

Vandaag voor het eerst mijn hoed opgehad. Weet nog niet hoe morgen gaat verlopen met het begin van de aanleg van de groentetuin.

Ik weet wel om acht uur gaat het beginnen. Het gaat goed komen.

Trouwens ik heb nu twee hagedissen over de vloer, ik dacht al, wat is tie gegroeid, maar vanmiddag zag ik de kleine weer.

O ja, vandaag toch maar het kastje in het hospital verzet, om te kijken hoe het daar zit met de kikkers en de kakkerlak. Die laatste heeft het loodje gelegd, en de kikkers hebben waarschijnlijk een ander onderkomen gevonden.

xxx eliza xxx

Reacties

Reacties

Gerda

Goeie morgen Eliza,

Goed begin van de dag , met zon heerlijke blog. Er is genoeg te doen lees ik wel.

Fijne dag vandaag
Liefs
Gerda

Alie koster

Het lijkt daar wel een dierentuin
En je verteld leuk, ik xie het helemaal voor me.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!