Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

het is nog niet af, en ik ben nog bezig.

Vandaag is het woensdag ,, en wat een prachtig weer hier in Nederland.

Ik ben geraakt door een mail die ik kreeg van Nishendrae. Ik ben geraakt door veel. Ik ben nu paar weken thuis. En begin weer te wennen. Ik ben vooral in de tuin bezig geweest. Mijn tuin maakt altijd dat ik weer geaard ben, dat ik weer thuis ben. Ik heb mijn terras beetje groter gemaakt, met behulp van Klaas, de vader van mijn kinderen. Ik ben dankbaar dat wij nu zo goed samen kunnen zijn. Dat ik gewoon durf te vragen, wil je me helpen. En zonder morren , komt hij langs na een lange dag werken op de vijver.

Gisteren bij Lysbeth langs geweest. De morgen was te kort om alles te vertellen, wat er in onze levens gebeurt is. En hoe is het mogelijk, savond ontvang ik van Foekje van Talma State een berichtje , hoe het nu met mij is en dat ik al weer wat gewend ben. Ik wist al dat ik binnenkort weer naar Talma State zou gaan om een dag daar door te brengen, en kijken hoe het met iedereen is. Maar dat is nu in een stroomversnelling gegaan. Volgende week woensdag gaat het gebeuren. Het zal vreemd zijn, Het halve gebouw is nu gesloopt.

Deze weken heb ik ook moeten gebruiken om tot rust te komen, en mijn huis weer mijn huis te maken. Heb vandaag mijn mooiste dekbedhoes uitgewassen, dat helemaal verkleurd was bij thuiskomst, En het is gelukt, de rode waas is er uit, En wat wit was is weer wit. Nu kan de zon de rest nog doen.

Peter, ik heb goed nieuws , jouw geld wordt nu gebruikt, samen met het andere geld dat aan sister Benita gegeven is, om de gollys, ik denk dat het afvoerbuizen zijn te graven. Dat het probleem toiletten is opgeheven.

Dit is de mail.

Dear Eliza
Thanks for your mail ....toilet cleaning work is coming to an end ......Toilet pits are connected through gullys ....there are ten gullies and now we have to clean gullies and town council does not clear gullys
we have to pay for gully clerance which may cost around Rs 50000
Is there any funds which can be used for this with you .? If so we can use it so that there are no blocks in the waste water flow
Yesterday Janaka team has spent the day and done lot of good work we are very pleased they have repaired 8 wheel chairs
The vegetable garden is locked after well and plants are coming up.good progress
Will convey your regards to sisters and randika when I meet them
Love
Samson

Peter ik hoop dat je hier blij van wordt. ps ik volg je wel op facebook, maar ben zelf not niet heel erg actief, dat komt wel weer.:)

Dit is de mail gekregen van Nishendrai

Hello Eliza,

Sorry I couldn’t write you soon. I had loads of work to do.But I found time to go to Welcome Village on 17.08.2016 Poya day, as it’s a holiday.

Hope you would be inquisitive to know the program we arranged and which made it happened on 17thAugust 2016 with my colleagues and my staff assistants.

Our team engaged in different activities.

*Rasangi, Eresha, Chathuri, Anjalika, Samanmali and Dhammikacompletely washed and cleaned the office including the bathroom.

*Ruwan and Namalhanged all the photos orderly which were dispersed all over in the office.

*Another unit accompanied withMr. Alexander, Piyadasa, Thuwan and Rev. Sister Margerettecompletely washed and cleaned one house occupied by an elder at present.

*Nishantha and Susantharepaired 12 abandoned wheelchairs into a state suitable for usage.

*Frankey and Thuwanrepaired the roof of the hospital ceiling of the office, a door together with a window which was unable to shut.

*FinallyThissafixed 8 taps, 3 cisterns, 3 commodes, and repaired the water leakages and also the office bathroom.

It’s a great pleasure for my team to help these elders, as the moment one gives close attention to anything, it becomes a mysterious, awesome, indescribably magnificent world in itself.

It was you that made me doing this. Truly it was your tears. And I would like to make this an opportunity to express my heart full gratitude to you, dear Eliza because “No Duty is more urgent than that of returning Thanks”

Zoals jullie ziien, gebeurt er veel in het dorp, mensen die betrokken zijn. Die gaan helpen op een onvoorwaardelijke manier. Herman Steur is blij zijn dat het werk wat hij begonnen heeft niet op een dood spoor is geraakt, Het leek er even op dat het allemaal anders zou gaan.

Morgen ga ik een kleine nieuwe laptop kopen, ik neem mijn schoonzoon mee, hij heeft tenslotte jaren lang in de mediamarkt gewerkt, en kan mij het beste advies geven. Ik hoop ook dat hij mij wil helpen om een programma office 2013 wil installeren. Ik wil deze cursus volgen, Zodat ik nog beter straks gebruik kan maken van excell en kan een powerpoint maken over de reis die ik gemaakt heb. Kan ik het in ieder geval als activiteit gebruiken op Talma. En wie weet later de boer ermee op. Ga ik geld inzamelen om mee te nemen voor mijn volgende reis naar het dorp.

Sister Maikel, schreef me, dat Reeta is overleden. Het is fijn om op de hoogte te zijn, Reeta is de vrouw die al jaren in het hospitaal lag. Ze had open voet had, waarvan de botten naar buiten staken. Reeta heeft nu geen verband meer nodig, Zij is een sterretje geworden. Haar favoriete liedje, twinkle twinkl littel star.... blij dat we dat samen gezongen hebben.

Nu weer naar de dag van vandaag, tis mooi weer, ga lekker weer aan het werk thuis, de energie stroomt weer.

Ik voel me goed, mijn lichaam is weer op orde. Nog paar pilletjes van de kuur.... die neem ik nog op de koop toe, Altijd een kuur afmaken zegt de dokter.

groet vanuit het zonnig Grou

Eliza

Reacties

Reacties

Gatske

Hoi Eliza,
Bliid datst wer aardig wenne kinst thĂșs en genietest fan dyn tĂșn en it moaie waar. It is goed om in tefreden minsk te wĂȘzen mei de dingen om Ășs hinne.
Yn Talma sels kom ik net sa folle mear mar miskien rin ik dij dĂŽchs noch wol ris tsjin it liif dĂȘr. Fijn dast dĂȘr no wer begjinne kinst. Of ha ik dat ferkeard begrepen?
Groetnis Gatske.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!