Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

8 juli 2016

8 juli 2016

Vanmorgen vroeg op gestaan, ik slaap dat laatste stukje tot 5 uur, altijd zo diep. Daarna begint mijn dag.

Vandaag wat meer geveegd in hospitwal. Ook op de plekken welke niet altijd een beurt krijgen.

Om half acht liep ik terug, ik hoorde zingen vanuit de kerk, de dienst was om 7.00 begonnen.

Heb vandaag rustig aan gedaan, om tien uur naar weer naar kantoor gegaan.

Onderweg bij twee dames uitgenodigd, om binnen te kijken. En geluisterd naar hun verhaal.

Fotos gezien van de ene mevrouw, eentje waar ze zelf een zuster was in ziekenhuis waarschijnlijk in Colombo. Ook wilde ze perse dat ik iets van haar aannam. Tenslotte deed ze mij een armband om. ( bijgevoegd een foto van de foto s)

Ik vraag me nu af, hoe dit bedoeld is. Ik weet dat ze graag alleen een ruimte wil hebben, in een huisje wonen nu vier bewoners. Ik zei dat ik het begreep, maar dat ik maar heel klein was. Maar dat ik in ieder geval heb geluisterd naar wat ze graag wil.

Later na het uitdelen van het eten, nam ze me mee naar een leeg huis, en ik begreep dat ze daar wel naar toe zou willen. Ze gaf zelf al aan , deze kamer bevalt me wel. Omdat ik het niet helder heb of ze me wel of niet begrijpt. Verteld dat ik er nog niets aan kan doen. Dat het voor nu is zoals het is.

Heb ik daar in het huis nog keer gezegd , dat ik maar heel klein ben, en niet veel te vertellen heb.

In het kantoor zaten sister Doreen en Randika samen , waarschijnlijk te bespreken wat er gistermiddag was gezegd.

Ze zaten mijn verslag te lezen wat er is besproken tussen Samson en mij. Het is nog niet allemaal geregeld begreep ik. Het probleem is dat doordat er 3 verzorgenden weg zijn gegaan, en deze openstaande plekken niet opgevuld zijn, dit door het andere personeel moet worden opgevuld.

Het lijkt soms ook op de planning welke wij in Nederland hebben. Dat degenen die al veel werken nog meer moeten werken. Ook hier begrijp ik dat niet. Waarom niet meer personeel aannemen. Zodat het personeel dat al werkt, gewoon vrij kan. En niet ekstra hoeft te werken.

Waarom niet meer personeel, zodat iedereen op een goede manier kan werken, en niet ziek wordt door de druk, of rugklachten.

Ik ga proberen dit op papier te zetten voor de sisters en voor mr Samson. K beloof nog niks.

Ondanks dat ik voor gisteren blij was, hoor ik nu ook dat er meer krapte is. Ik laat dit even los.

Dag bij dag.

Vandaag is Nilanthe weg ,waarom weet ik niet. Hij is er nu weer, hij doet het internet altijd uit, als hij er niet is. Vanwege stroomstoring en of inslag.

Vanmorgen was ik nog in mijn huisje, en ik hoorde iets, en dacht wat zou dat zijn. Bleek het een fikse bui te zijn. Normaal is dat hier nooit volgens mij om deze tijd van het jaar. Ik dacht wel even dit is goed voor de tuin. Het was weer droog toen ik om half zeven begon.

Ook Mariyan is er niet,, vraag me ook af , waar zij is. Ze heeft geen vrij,anders had ze dat gisteren wel verteld.

Met Randika en sister Doreen gepraat over wat er moet gebeuren. Er moet bemesting komen.

Ik begrijp dat dat ook gekocht kan worden. En de koeien poep kan gebruikt worden, er lopen er genoeg los rond. Gisteravond zijn er vier betonnen palen in de grond gejoetst. En al een paar bomen die gerooid zijn in de grond geslagen. Ik hoop dat ze vanavond weer komen. Ik zei tegen de sister het is toch niet de bedoeling dat ik elke keer de letterlijke opdracht moet geven. Ik ga er vanuit dat Upoel die het meeste doet, weet wat hij doet. Omdat hij ook gewoon werkt, doet hij dit ernaast.

Soms wil hij ook een vrije avond. Logisch. Morgen ga ik het allemaal weer aankaarten..

Moenussienge de kok, heeft nog niet een vrije dag gehad, zolang ik hier ben . Hij werkt van 6 uur tot 7 uur savonds. Om de maaltijden allemaal voor elkaar te krijgen.

Nou ik ben zo blij, gisteravond drie mannen hard aan het werk in de moestuin, met palen in de grond slaan, maar dan op hun manier. Ze vroegen mij of ze een lichtpunt mochten gebruiken. Tuurlijk.

Ik vond het beetje gevaarlijk, en hoe en wat ze precies met de lamp deden weet ik niet, maar op de tuin hadden ze verlichting. Ik ben vroeg gaan slapen. Ze zijn vrij lang doorgegaan. Ik wilde fotos maken, maar de batterij was leeg.

Hg grytsje.

Reacties

Reacties

Grietsje

Lieverd wat leuk dat je het zo naar je zin heb geniet er van .
Heb jij ook een. Email
Hier gaat ook alles oke dikke kus ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!