Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

11 juni 16

11 jul. 16

Vandaag weer naar hospitaal.

Moerussienge is weer terug, met een ontbijt , iets wat ik niet herkende.

Het zou erg gezond moeten zijn. Ik zag kokos, en het andere was iets met zaadjes.

Later hoorde ik van Mariyan, dat het goed voor je is. Als je diabetes hebt , zou het ook goed voor je suikers zijn.

Vanmiddag vroeg naar kantoortje, om alles weer bij te werken, ik heb daar dan ook internet.

Hier hoorde ik ook dat de dame die weggelopen was, nog niet terug was. Er werd een grootscheepse zoektocht opgezet. Je kan wel merken dat er iets aan de hand is.

Ze is aan de achterkant waarschijnlijk naar buiten gegaan, het hekwerk zou vervangen worden, maar daar is geen geld voor. Ik hoop dat ze haar gauw vinden.

Samen met Sister Doreen, het probleem van de dames in het huisje besproken, en we laten het nu even voor wat het is. Ik heb samen met Herry ook al veel gezegd.

Ik ga later in de week weer een bezoekje brengen.

Samson is er vaak. Ook vanmiddag weer. Ik heb alleen hem nog maar getroffen van het bestuur daar. We zitten altijd gebroederlijk naast elkaar. Soms serieus , soms beetje gek doen. Hij doet veel.

Vanmiddag weer een rondleiding gegeven aan twee Nederlanders. Ik merk dat ik dat heel erg leuk vind om te doen. Ik ben ook zo trots op dit dorp. Ook kregen we een donnatie voor de inmates. En ik kreeg 20 euro voor de tuin. Hier kunnen we mooi mest van kopen.

De meneer zag mijn plek op mijn arm , en zei,dit is niet goed hoor. Hier moet je mee naar het ziekenhuis, er zit vuil in. Moet in gesneden worden. Ik zei, ik laat het even, ik heb er geen last van, en anders doe ik het liever in Nederland. De mevrouw gaf me gelijk.

Ze vroeg heb je ook iets bij je van ehbo. Nee dus. Paar pleisters van het kruidvat en wat paracetamol.

Ik heb wat spullen van haar gekregen ,als het toch iets veranderd kan ik dat gebruiken. Alcohol compressen en verband. En ik kan het ook aan de zusters geven als ik wegga.

Wat mooi dat ze zo meeleven.

Vrijdag komt er iemand langs van de agricultur. Deze gaat tips geven. Over wat te doen en hoe te doen.

Dan ga ik daarna samen met Randika, bij de bewoners langs om ze te activeren om in de tuin te werken. In ieder geval water geven, in de ochtend en in de avond.

Laat op de middag samen met Nilanthe, sister Doreen, Mariyan, plezier gemaakt om niks.

Soms maken ze grapjes welke ik niet altijd gelijk door heb., ik trap toch overal in. Vanmorgen hebben we een gekke foto gemaakt. Dat maakt ook dat ik me zo thuis voel.

Ik mag morgen mee naar het hospitaal , buiten het dorp. Suramya , de patiënt , en ik mag mee.

En ze hebben een inmate gevraagd om mij daar iets te laten zien. Omdat de wachttijden daar lang zijn. Een onverwachts leuk iets. We gaan vroeg weg. En ze regelen alles voor mij. Dat ik wel eet.

Dat er een ontbijt is om zes uur.

Om zes uur liep ik terug, en er liep een inmate voor me, met een bosje bloemen. Ik probeerde contact te leggen. En bleef naast haar lopen. Ze lijkt wel iets autistisch. Ze kijkt me nooit aan. Ik vertelde : ooo je lijkt wel een mooie bruid , met het jasmijn boeket. Ze prevelde iets , en ging een huisje in. Ik wist niet of ik moest wachten. Heb dat wel gedaan. Ze kwam naar buiten met een andere vrouw. Deze is ook nog vrij jong. Zij had het boeket vast, en wilde dat ik een foto ging maken. Ik kon zo snel het toestel niet vinden, heb toen een opname met mijn mobiel gedaan. En daar kwamen nog meer dames. Een groepsfoto gemaakt. Het was een en al gekwetter. Ook de dame in kwestie, wilde ik graag op de foto, maar ze had haar ogen dicht. Toch is het gelukt. Dit zijn ook van die geluksmomentjes.

Ik ga deze morgen aan Sietske sturen, zij is morgen jarig. Ik wilde wel iets sturen met de echte post, maar weet niet hoe het allemaal werkt met greetz. Dus stuur ik de foto van de “bruid”

Ik heb een mooi bidprentje gekregen van een oud dametje, van Maria, wat een prachtig kado.

Voor nu wens ik dat de inmate die is weggelopen, gauw weer wordt gevonden.

Dit was het voor vandaag. Tot morgen. xxxelizaxxx

Reacties

Reacties

Alie koster

Wat mooi Grytsje van het bidprentje van Maria.
Een (p)(kr)achtig cadeautje!
Ik voel dat er veel warmte en liefde is op de plek waar jij nu bent.
Liefs van alie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!