Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

18 juli 2016

Maandag 18 juli 2016

Vanmorgen vroeg opgestaan. Mijn zoon is vandaag jarig. Ik heb toch wel even een traantje gelaten omdat ik er niet bij ben. Geert is zeer bijzonder voor mij. Hij heeft me veel geleerd over hoe het leven echt in elkaar steekt. Ondanks zijn autisme, doet hij het zo goed, en dat ik zo trots op hem ben.

Onderweg naar het ziekenhuis heb ik gezongen. I am so proud that I am your mother, and I am so proud I am your mum. Heb Geert een foto gestuurd waarop de kok en ik staan met bloemen van Jasmijn.

Daarna om negen uur naar voren. En wat schetst mijn verbazing. Er zaten twee mannen. Deze waren van de Agriculture. Op naar de tuin. Randika ging mee, ik had haar gevraagd om aantekeningen te maken. Ook Nilanthe had ik gevraagd. We gaan vier ruggetjes maken en we gaan groene pepers, aubergines, kouseband en currychillys in de tuin zetten. ( Coby, er komt nog niks op J, zie vooraf}

Eindelijk weer een stap verder.

Daarna in office, nog even van alles besproken. En cola gedronken.

Soms drink ik hier ook cola, omdat het zo lekker is.

Het is morgen volle maan, en het hele land viert een boedistisch feest. Nilanthe heeft ons uitgenodigd om te komen. Ik zei dat het een prachtige uitnodiging was, en graag mee wilde.

Daarna alweer tijd om naar het restaurant te gaan. Even tussen de inmates gezeten en gevraagd of er nog meer mensen mee willen doen met de gymnastiek.

De zuster heeft het bij alle tafels verteld. Dus op internet van alles opgezocht. Over bewegen en zo. En nu kan ik het niet uitprinten omdat Nilanthe weg is . Ik dacht had ik nu in Talma State maar eens vaker bij de gymnastiek gekeken.

We gaan het zien. Morgen om negen uur heb ik met iedereen afgesproken.

Vanmiddag was ik weer gids. De familie van der Velden uit Tiel, kwamen langs. Ze hadden niet zoveel tijd, heb niet alles kunnen laten zien, maar wel het belangrijkste. Ze vonden het zeer interessant. Ik begreep van mevrouw van der Velden dat het ook haar erg leuk leek om hier te gaan helpen. Zij zit in het onderwijs, en ik begreep van haar dat de laatste tijd het erg hectisch is geweest. En dan is het hier toch wel een klein paradijsje.

Vanmiddag met Samsom gesproken. Over mijn project. En over meer dingen. En ik ga een koelkast regelen voor de zusters.

En ik had gevraagd wat gaan we doen aan het probleem in de dementia huis. De septic tank is vol, of het is verstopt. Dit kost veel geld , wat er even niet is. Ik vertelde waarom doen we de box niet open. Ik weet dat er toch wel wat geld in zit. Omdat er de laatste weken in mijn ogen veel hebben gegeven.

Ik heb het in ieder geval aangekaart.

Het is hier nu vrij rustig. We gaan zo sluiten. Het is nu half zes geweest.

Heb ook wel wat trek nu. En Vanavond , ga ik koffie met koekjes doen.

Ik voel me blij vandaag. Ook omdat ik vanmorgen zomaar post had uit Holland, mijn vriendin Ankie, zij zit nu in South Africa. Ze stuurde me een prachtige kaart met een mooie tekst. Deze kaart is vorig jaar gekocht bij een klooster, wij waren toen samen op vakantie voor vijf dagen in België. Toen beiden niet kunnen weten dat we allebei aan de andere kant van de wereld zouden zitten.

Eliza.

Reacties

Reacties

Ankie

Fijne kinderen hebben we Eliza. Ik denk veel aan je. Nog gefeliciteerd Geert, wat zal jij super trots op je moeder zijn. Vandaag is mijn oudste zoon jarig, en ook hij is trots op mij omdat ik in South Afrika werk. Leafs

jellie

hallo grietje
wat weer een mooie verhalen ik lees ze allemaal je maakt heel wat mee mooie en mindermooi maar je kunt er goed mee omgaan hey nog gefeliciteerd met je zoon jullie vieren het vast later wel.ik ben vanmiddag op het anker geweest je moest de groeten hebben van ons allemaal verder sterkte en tot een volgende keer.groetjes

Gatske

Hoi Eliza,
Earst wol ik dij lokwinskje mei de jierdei fan dyn soan,ik tink dat der net folle bern binne dy't jasmyn krije op harren jierdei, al is it dan mar op'e foto!
It is net te leauwen sa folle ast do bij de ein hast.No wer in kuolkast regelje, en dan ek noch oer de gimnastyk gear.
Do makest ek wol alles mei,dat fan die bearpút is fansels minder leuk.
Ik lês dat it bij jimme moarn folle moanne is, no miskien wie it juster jûn dan noch net hielendal fol mar moai wie hij al, die moanne. Ik ha even foar tolven buten sitten, it wie doe sa stil en fredich, hjir tusken al die huzen falt dat oerdei wol faak ôf. Doe ik lies fan dij oer die moanne tocht ik , hoe is it moochlik wij sjogge nei die selde moanne.Do sa fier fuort en ik yn myn lytse achter túntsje yn Heech.
It wie hjir hjoed in prachtich moaie dei, en moarn wurd it noch waarmer, mar wij klaaie net, want we ha sa stadich oan genôch súterich waar hand .It is no echt simmer hjir.
Ik tink dat Foekje en Mariske it wol waarm ha, sij rinne dizze dagen de fjouwer daagse yn Nijmegen ha ik mij fertelle litten.
Sels ha ik ek fakânsje, mei dit waar kin ik der moai op de fyts sa no en dan even op út.
No moat ik dyn foto's noch sjen betink ik, en dan wurd it heech tiid om op bêd.
Groetnis Gatske en oant moarn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!