Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

20 juli 2016

20 juli 2016

Vandaag naar het ziekenhuis, ik dacht doe vandaag gewoon een hemd aan. Ik wist niet zeker of het kon. Dus ik nam Maikel mee in het keukentje, en ze zei , wel sexy. Ze vertelde dat het ok was voor mij, maar dat zij dat niet kunnen doen, het hele dorp zou dan achterover vallen van verbazing.

Ze zijn wel wat gewend door de toeristen die hier komen..

Ook heb ik gevraagd of ik te schoon was met werken. Ze zei, alles is goed hoor, maar ik begreep wel dat ze zelf de dingen anders doen. Ik heb nu iets minder geveegd, en wat meer contact gehad met de patiënten op de afdeling. Dat vind ik trouwens ook veel leuker dan te poetsen.

Even op mevrouw Rita terug te komen, ze is vandaag extra goed verzorgd. En ook vertroeteld.

Daarna terug voor ontbijt, en daarna door na kantoor. Weer veel geschreven en emails gedaan.

In het restaurant begonnen met fotos te maken van iedereen, er zijn zoveel inmates en zoveel namen. Ik ga dan de namen erbij zetten. En een mapje maken met iedereen erin. Ik wil graag volgend jaar als het kan en mag, weer een aantal weken hier naar toe. En dan is het leuk dat je de namen nog weet.

Na het eten, macaroni vandaag, gelijk weer naar voren om de dingen te doen. Ook de boekjes goed op stapels te leggen, zodat het iets netjes is. Ik ga nog keer die kast uitnemen, en alles goed op zijn plek zetten. Hier is niet zoveel aandacht voor. Ik heb nog wel meer ideeën , maar die bewaar ik voor later.

Heb een mail gekregen van de lion s club die gisteren was gekomen, wil graag een afspraak om samen te praten over wat belangrijk is om te doen. En te verbeteren. Hier wil ik ook graag sister Doreen, Nilanthe, en Suramya bij hebben.

Ik hoorde van Samson dat er veel besproken is tijdens de bestuursmeeting gisteren. Onder andere dat het feest 30 juli summier gaat zijn. Ik vertelde dan gaan we er toch voor zorgen dat als het 25 jaar bestaan is. We een groot feest gaan doen. Met weinig kan je ook een feest vieren.. Het gaat tenslotte om de inwoners. En hij vertelde nog wat dingen , maar niet relevant voor een verslag.

Plotseling zagen we een grote rode bus het dorp in rijden. Allemaal landgenoten. Is altijd leuk, maar jeetje nu een bus vol . Ze hadden een reisleider mee, die zeer druk was, maar wel veel van de bloemen en planten afwist. Samen hebben we de toer door het dorp gedaan. Het was een grote slinger van Nederlanders. Ook leuk dat je van die kleine gesprekjes hebt , met iedereen. Het is jammer dat je geen persoonlijke aandacht kan geven, Maar dat is niet anders.

Ik wil altijd veel vertellen , en dat kan nu iets minder. . De reisleider wilde ook graag veel vertellen. En dat was ook interessant. Ik weet nu van de heilige bodhiboom

Het is altijd weer bijzonder hoe de gasten, verrast zijn over het grote terrein. En vandaag hoorde ik ook weer hoe goed de mensen eruit zien. Zo verzorgd.

Nog even terug komen op Rita, zo noem ik haar nu. Zij was drie dagen vanwege haar been en voor nieuw bloed in het ziekenhuis in Negombo. Toen ze terug kwam, kon je zien dat ze niet goed behandeld is. Tanden niet gepoetst, Maikel heeft wel twintig minuten gistermiddag de tanden zitten poetsen. De haren geknipt omdat ze vol klitten zat. Ik weet nog toen ze wegging, had ze een klein staartje in haar haar en was ze op en top verzorgd. En lekker gedouched, omdat ze incontinent is van urine . Vanmorgen werd ze heerlijk gewassen en met talkpoeder ingesmeerd. Daarna lag ze heel blij en tevreden in bed. Ik zag nu dat ze aan het ander been ook een plek had. Dat doet toch wel wat pijn in mijn hart.

Vanmorgen zag ik aan nog een mevrouw dat ze zich niet goed voelde, ze was koortsig, had niks te vertellen. Ik hoop dat ze morgen weer wat opgeknapt is.

Ik had beloofd dat ik een liedje zou zingen morgen, zou vandaag kijken voor de tekst op internet, maar niet aan toe gekomen. Kijken of ik iets uit het hoofd kan doen.

Al met al een bewogen dag, met als afsluiter een grote groep uit Nederland. Ik hoop dat die ene meneer zijn bedrijf zover kan krijgen, dat wij als welcome village worden uitgekozen. Ieder jaar kan het personeel een goed doel voorstellen voor een donatie.. laat ik maar iets op de zaken vooruit lopen en zeggen, and the winner issssss…. The welcome village. J

Ik kreeg nog een tip van een mevrouw, om de Kras organisatie aan te schrijven voor een donatie.

Dit vond ik een goed idee. En ook hier heb ik meerdere ideeen bij.

Het thuisfront, Foekje en Mariska, ik weet dat jullie de Nijmeegse vierdaagse lopen. En tis warm nu.Heeel veeel succes. Trots en dapper. Ik heb nog steeds twee blauwe nagels van de Slachtemarathon.

Els heeft vandaag goede zaken gedaan in het restaurant, er zijn veel mandalas gekleurd. Goed bezig.

Ik ben nu wel moe,het is kwart over zeven ik ga eten en ga naar bed. Was vanmorgen om 5 uur op. Ben wel klaar met de dag. Trouwen Suramya heeft een kabeltje gekocht. Kan ik mooi weer muziek luisteren, en de cursus volgen. Koste 100 roepies, niet duur toch. Nog niet eens een euro.

Voor iedereen slaap lekker. En oant moarn,,,, en leuk dat er ook twee friezen in de groep zaten.

Eliza.

Reacties

Reacties

Gerda

Wat blijven jou verhalen ook boeiend , als jou mailtje in de mailbox komt verheug ik me er al op om het te lezen .

Er komen nog best veel Nederlanders bij jullie op visite . Leuk ????
Fijne avond en lekker slapen

Gerda

Ik zie dat er achter mijn leuk vraagtekens staan dat waren duimpjes omhoog . Hartstikke leuk dat er zoveel Nederlanders komen geweldig .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!