Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

22 juli 16

22 juli 2016 REIZEN VERANDERT. ( las ik vanmorgen in een inzicht mail)

Vanmorgen erg emotioneel, ik zat er even doorheen. Sister Maikel zag het . Ik heb zo gehuild.

Ik hoefde niet te vegen, en ik werd door de patiënten mede opgevangen. IK kreeg veel liefde.

Het voelde goed. Om half acht terug gegaan naar mijn huis. Moennesienge was al bij Els geweest.

Ik liet Moenussienge binnen, en besloot daarna na Els te gaan om even te praten.

We zien elkaar niet zo vaak, omdat ik savonds te moe ben, en overdag bezig ben.

We hebben fijn gesproken over alles hier. Ik heb verteld dat als ze wil wij zaterdag uit gaan. Dat ik bezig was om een taxi te regelen. Ook uitgesproken dat we beiden het goede willen. En dat het soms niet plezierig voelde als we samen waren in het dorp. Het is dan net of ik er niet mag zijn. En maakt dat ik me niet prettig voel. Goed dat het uitgesproken is.

Ik kan dat nu los laten. Het geeft lucht als je dingen uitspreekt. En iedereen weet hoe moeilijk dat is. Zeggen wat er werkelijk is. . Ik heb gevraagd , of we vaker de dag samen kunnen beginnen. Even een beetje kletsen. En dan de dingen doen waar we beiden goed in zijn.

Vanmorgen hadden we gym, samen met twee zusters en Meriyam, hebben we de les gedaan.

Het was weer een groot succes. Een kring vol. Ik heb er een foto van gemaakt.

Volgende week maandag gaan we weer.

Vandaag zou de man komen van het departement voor een rondleiding en voor lunch. Hij heeft afgebeld. En dat had ik ook wel kunnen weten. Die dag dat we bij hem waren, zag ik aan zijn manier van doen, dat hij er niet echt zin in had. Maar hij nam de uitnodiging wel aan. In Herman zijn boek, staan ook een paar van die verhalen, dat mensen toch afzeggen op het laatste moment.

Els wil graag naar Negombo voor spullen te kopen om iets te gaan doen, op creatief gebied.

Ze vroeg mij om mee te gaan, maar ik blijf liever hier. En dat was goed. Zij vind het leuk om er zo nu en dan uit te gaan. En dat is prima.

Morgen gaan we samen een dag naar Negombo, gaan we een massage doen. En heerlijke oliën kopen. Ik heb Lucien geregeld, dat is een chauffeur die Jos heeft aanbevolen. Vandaag een leuk telefonisch gesprek gehad. We gaan er een leuke dag van maken. En een beetje babbelen. Ik hou van de vlaamse taal.

Vanmiddag een visa verlenging aanvraag uit geprint., samen met Samson, gedownload, kan ik die alvast invullen. Hij zegt het is anders niet te doen, zo druk is het daar. Ik ga maandag met Suramiya naar Colombo. Het moet dan ook wel, het is de 30 e dag. Ik heb de jongens gevraagd , als ik te laat ben, dat ze me wel opzoeken in de gevangenis. En graag brood meenmen. Het zal je maar gebeuren dat ze gek doen, en het gebeurt. Heb ik wel veel te vertellen tochJ Dus als het stilte is na maandag op het reismee verslag. Dan weet je waar ik ben.

Ik ben blij dat het toilet wordt gemaakt. Ik wil daar wel fotos van. Omdat dat een belofte is aan Peter.

Vandaag een lief sms je , van Gerda dat ze iets wil geven. Ik heb daar al een bestemming voor. Ik ga een slang kopen voor het oude dametje, zodat ze niet meer met emmers hoeft te slepen. En het is natuurlijk ook goed voor de tuin. Kunnen ze hem daar ook gebruiken.

I

Er is nu iets voor de tuin gekocht ,zodat we goede mounts kunnen maken. Mijn gevoel zegt dat er vanavond een start wordt gedaan. Zodat als ik weer terug ga, de tuin zover klaar is. Dat de inmates de tuin in gebruik kunnen nemen. En zij alleen maar water hoeven te geven voorlopig. Ik ga er vanuit dat ik samen met Randika, inmates bereid ga vinden om in de tuin te werken.

De afspraak gaat nu definitief door, ik heb een drukke mailwisseling met Janaka. We gaan met zijn vieren naar Negombo seaside. Worden om 17.00 verwacht. Gaan we samen eten.

Vanmiddag even bij een dame gezeten buiten op het bankje, jammer dat je dan elkaars taal niet spreekt.

Ook goed gesprek met Samson, over van alles en nog wat. Ook vertelde hij dat hij met Herman Steur in Nederland is geweest. Dat hij goed voor de ouderen moest zorgen, en daarvoor niet betaald mocht worden.

Alles is in beweging hier, en ik geloof en heb vertrouwen dat het goed komt.

Wat een dag weer vandaag, veel emoties. Gaat nu weer goed hoor. Ik heb alles weer onder controle.

Hg Eliza

Reacties

Reacties

Trijntje

Lieve grytsje
Lees elke dag je mooie verhalen. Zo knap van je dat je elke dag een verslag maakt en ons mee laat genieten wat je allemaal doet voor de ouderen. Denk aan jezelf. In een paar weken kun je niet alles veranderen. Pak af en toe je moment om tot rust te komen en probeer te genieten van het feit dat je daar bent. Liefs trijntje

Akke

Lieve Eliza,
wat maak je daar veel mee. Wat doe je daar veel goede dingen. In gedachten zie ik je bezig. Jij bent een topper. Fijn dat er iemand is die een beetje op je past. Je verhalen, zo mooi net of beleef je het mee.de foto's ,alles. Gisteren hebben we een viswedstrijd gehad met de bewoners. Heerlijk onder bomen de mensen genieten hier elke dag.
Eliza, pas op jezelf maar dat is moeilijk voor je.
Veel sterkte daar nog.
Leafs fan us, dikke tuut, Akke.

Trea

Och Grytsje, heel begrijpelijk dat er een keer tranen rollen, het zal vast ook de vermoeidheid zijn die het allemaal heftiger doet voelen.
Geniet morgen van je dagje uit.
Groetjes van Peter, Trea en Dieneke

froukje

je past toch wel goed op je zelf he want wij willen je ook graag weer terug
groetjes

Alie

Hee Grytsje
Het hoort er allemaal bij, en het is ook niet niks deze grootse dingen die je doet en meemaakt. Mag ook allemaal gefilterd worden op jou manier. En al zijn het ervaringen zoals dat heet, ook op je eigen manier mag je dat ook weer doen. Je doet het zo goed en ik weet dat je het kunt, ook weer op die mooie Grytsje manier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!