Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

23 en 24 juli

23 en 24 juli 2016

Vanmorgen naar ziekenhuis, ik vond het er verdacht schoon.

Gevraagd aan een van de patiënten, hebben ze het nu wel of niet geveegd.

Wel dus. Ik vroeg sister maikel , en ze zei ja het was geveegd. Ik heb al een paar keer gezegd dat ik niet iets wil doen, om mij bezig te houden. Dan ga ik liever iets anders doen.

Morgen ga ik niet werken. Dinsdag ben ik er weer, ga ik handmassage doen. Ik heb olie meegenomen van thuis. En als er niet geveegd is ga ik dat doen.

Ik ga dit ook met sister Doreen het bespreken. Ik had al voorgenomen, deze week wat rustiger aan te doen. Meer in het dorp te zijn en alleen maar te zitten. En er zijn dames die willen een gehaakt bandje willen. Ik heb er zelf een paar gemaakt . En wil best voor iedereen eentje maken. Wie maar wil

Ik zit nu even in kantoor Nilanthe, omdat wij straks weggaan, op naar Negombo. Om tien uur worden we opgehaald.

De chauffeur was precies op tijd. We hadden besloten dat Els op de heenweg voorin zou zitten en ik op de terug weg. Ondanks dat hij een goede chauffeur was , vond ik hem in zijn doen en laten niet plezierig. Al zijn aandacht ging naar Els. En dat is niet fijn als je er een beetje zo bij zit. Ook was hij te familiair. Ik ga dit bespreken met Lucien. Ook Els vond het niet fijn .

Wij hebben het samen erg leuk gehad, en goede gesprekken gevoerd. We hebben een uitgebreide massage gehad van drie uren. Eerst hoofdmassage, jammer dat ik de avond van te voren, mijn haren geverfd had. J had ik beter later kunnen doen. Daarna uitgebreide lichaamsmassage.

Daarna in de sauna, er was wel een apart geurtje. Geen denne of eucalyptus geur in ieder geval. Daarna even rusten op ligbanken met kopje ginger thee.

Daarna groene olie, op je voorhoofd, dit schijnt je voorhoofdchakra te reinigen. Was erg aangenaam.

Daarna een heerlijk bad in een afgesloten kamer met alleen een kaarsje. We hebben foto s gemaakt , ben benieuwd of ze gelukt zijn.

Na afloop werden we weer naar onze kleedkamer gebracht, hier was ondertussen ook wat mannenkleding opgehangen. Ik zei tegen Els, zullen we ze aandoen en een foto maken? Maar dat was haar iets te gek. Toen nog even wat fruit gegeten. Daarna door naar de pedicure.

Was wel fijn, maar Ria, ik kan eerlijk zeggen, dat ik toch liever op jouw behandelstoel zit.

De chauffeur zat al te wachten, en daarna gingen we iets drinken en eten op de seaside van Negombo. De chauffeur schoof ook gewoon bij ons aan tafel. Ik was al een tijdje klaar met hem. Hij vroeg veel aandacht . Ik vertelde , als ik nog een keer trip doe, dan neem ik hem niet als chauffeur.

En als Lucien zelf niet kan, probeer ik achter het telefoonnummer van de chauffeur van Herman Steur te komen.

Wij gingen nog half uurtje winkelen, ik wilde heel graag olie kopen. Om in Nederland te gaan gebruiken bij massages.

Daarna terug naar ons dorp, en in de auto, nog samen een mooi gesprek gehad.

Oa over het feest dat komt. Ik vertelde dat ik het eigenlijk wel erg leuk zou vinden dat iedereen daar aanwezig kan zijn, ook van het hospitaal en de dementia huizen .

De kok had iets lekkers gemaakt. Daarna ben ik naar bed gegaan, wel vroeg, maar ik was moe.

Ik werd wakker, en dacht wat is er aan de hand, ik voelde me niet goed. En o wat was ik blij dat ik in het restaurant alleen maar cappucino, en water had gedronken. Els had een maaltijd besteld.

Ik dacht als ik moet spugen, dan kan het nooit niet veel zijn. Mijn hele lichaam deed raar. Je kan ook niet stil liggen. Pff. Wat ik niet verwacht had, dat ik deze nacht zo vaak naar de wc moest. Ik was flink aan de race. Ben de hele morgen in bed gebleven, en heb het ontbijt in de koelkast gezet. En gezegd dat ik geen lunch wilde.

Jammergenoeg kon ik niet naar de kerk en ook niet naar hospitaal, had ik wel beloofd dat ik om tien uur langs zou komen. Heb de hele morgen wat geslapen, en geluisterd naar opnames.

Thee gezet , appeltje en even om het huis lopen, en toen was ik blij dat ik weer kon liggen.

Dan is het fijn dat je een sms kan sturen en een opbeurend woordje krijgt. En een mooie meditatie op de whats app, ooit gegeven in het eerste jaar van onze opleiding.

Deze gedaan. En daarna voelde ik iets beter.

De telefoon ging. Een Engelsman aan de telefoon. Ik zei ,dat ik volonteer was, en morgen het kantoor weer open zou zijn. Maar het bleek de gids te zijn van Nederlanders. Ze konden het dorp niet vinden. En hij vroeg of ik hem de weg kon wijzen. Als je iemand de weg wilt laten wijzen, moet je nooit mij vragen. Ik verdwaal overal. Maar kwam op het heldere idee om in en info boekje het adres te zoeken. Zodat ze zonder problemen naar ons zouden kunnen komen.

Ik vertelde dat ik alvast naar voren zou gaan. Om ze op te vangen.

Hup tandenpoetsen en op naar voren. En wat schetst mijn verbazing, ze kwamen al aanrijden.

Maar dit bleken anderen te zijn. Namelijk Cees Beeke, en Martine van Holstein. Geen setje, maar wel reisgenoten. Cees is leraar ROC en Marina is lerares Verpleegkundige.

Samen met hen de tour gedaan. Ik kon wel niet zo enthousiast zijn. Ze waren erg onder de indruk.

En hebben allebei ideeen om iets te willen gaan doen. Concreet krijgen we binnenkort, verbandspullen, zodra ze terug is in Nederland gaat ze dit opsturen. Cees wil proberen een project te starten op zijn school. Ik heb de mailadressen, kan ze niet toevoegen denk ik. Maar kan wel contact houden. Naar de rondleiding, kopje thee gedronken, en nog gekletst. En ondertussen was Herrie met de toeristen de rondleiding gaan doen met Jan Willem, en zijn vriendin, en nog een stel.

Ze wilden geen thee, maar Suramya was daar met het wagentje. Ik hoorde hun zeggen, nu moeten we wel een kopje thee doen, uit respect. Ik ben bij ze aan tafel gaan zitten, en nog van alles kunnen vertellen. Ook hier weer dat ze onder de indruk waren. En ook de toezegging hebben gedaan, om iets te doen. Ook hier zat een verpleegkundige bij. Ik wordt elke keer weer aangeraakt, door de reacties. Ik ben ook blij dat ik dit vandaag weer heb kunnen doen.

Herry was bezorgd over mij. Hij wilde wel bij mij slapen in de bungalow om op mij te passen. Hij vond niet goed dat ik alleen was. Ik heb dat afgekapt, dat het weer goed ging.

Ook vanmorgen kwam een inmate, om te vragen hoe het was. Omdat ik niet in de kerk en restaurant was.

Vandaag weer actie in de tuin. Dat gaat goed.

Nu nog mijn visa formulier invullen en dan niet te laat naar bed. Ik hoop dat ik morgen weer honderd punten ben. We gaan om half acht vertrekken.

Oant moarn, Eliza.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!