Sri-Lanka-wereldreis.reismee.nl

25 26 juli 16

25 juli 2016

Zo vandaag naar Colombo voor verlenging visa. Ik ben zo blij dat ik gisteren niet hoefde te gaan. Het is een hele reis. Suramiya heeft ons half acht opgehaald. En bij de poort bleek dat er nog drie passagiers mee gingen. Zo wordt de bus, en de tijd goed gebruikt. Twee bewoners moesten naar de oog kliniek, samen met de zuster.

Onderweg werd er weinig gesproken, ook ik had niet de behoefte, om te praten.

Na een lange reis, werden eerst de bewoners en de zuster afgezet. Wij gingen verder naar Colombo.

Wat een drukte, veel getoeter, veel toek toeks , veel autos ,en soms een agent om het verkeer wat in banen te leiden. Meestal was het de brutaalste gaat eerst. Of net dat gaatje weten te vinden om in een andere baan te komen.

Bij het gebouw aangekomen, stapten wij uit, met de boodschap als jullie klaar zijn, bel je mij en dan ben ik er zo.

Wat een drukte. Eerst kijken waar we naar toe moesten, papier invullen, ik had dat al gedaan. Els ging dat ter plekke doen. Daarna na wat mensen aangesproken te hebben, kwamen we terecht in een kamertje. Ze deden niet moeilijk, en we kregen te horen dat we omgeroepen zouden worden.

Dat duurde echt wel een aantal uren. Het was er warm en vol met mensen. Eindelijk daar werden we omgeroepen. Wij naar voren, was dringen om bij het loket te komen. Dan mag je betalen, wij blij, we dachten nu is het klaar. Maar nee, de paspoorten en zo gingen in een mand, en weer wachten. Ook dit duurde paar uren. Pff. Dan is de dag ook zo voorbij.

Het eerste wat we deden toen we buiten kwamen iets eten en koffie . Daarna Suramya bellen. En hij was er gelukkig in tien minuten. Ondertussen werd je belaagd door toek toeks die graag klandizie wilden. Op de terug weg even naar een internet winkeltje. Om nieuwe kaartjes te kopen.

Daarna gingen we ook nog niet rechtstreeks naar huis. Zo wie zo de bewoners weer ophalen. Hoe lang ze op ons gewacht hebben weet ik niet. Maar ze blijven er daar erg kalm onder. Ook nog even in het kantoor geweest van FAMILY HELP PROGRAM . Hier moest Suramiya de rekeningen laten controleren. Heb nog paar fotos gemaakt. Ook ging er iemand mee op de terugweg. Dat is dan ook handig, als je toch dezelfde kant uit gaat. Onderweg een krant gekocht, voor bewoner, had ik beloofd. En later ook nog een tuinslang, deze is door Gerda gesponsord. Wat zal ze blij zijn, dat ze niet meer hoeft te lopen met emmers water.

Bij aankomst welcome village, nog met Samson, Nilanthe gesproken. Ze gaan morgen de gesprekken doen met het personeel. Ik heb het idee dat wij erbij moeten zitten. Ik maak me daar niet zo druk over. Het is hier toch anders , en soms loopt het anders.

Ik vertelde wel dat we een afspraak hadden met Lionsclub, en dat was goed.

Daarna nog de pc opgehaald om mijn mail te checken, of er misschien iets was veranderd.

Om 19.00 terug. Mijn eten was gebracht bij Els. Op gehaald en gedouched. En gaan slapen.

26 juli 2016

Vanmorgen wakker en voelde me nog niet goed. Ook hoe is het mogelijk een verkoudheid erbij.

Ik ben om vijf uur opgestaan, en om zes uur heb ik me afgemeld in het ziekenhuis.

Ik hoorde dat er een virus rondgaat, in het ziekenhuis in Negombo. Dit vertelde een broeder in het hospital. Dus zal ik wel een staartje van te pakken hebben. Ik krijg medicijnen mee. En ga weer terug.

Toch wel wat eten, en thee met suiker genomen. Weet je , je bent niet ziek , maar ook niet fit.

Ik bedacht me dat ik het etentje ging afzeggen. Of dat ik niet zou gaan.

Ik heb helemaal geen trek, en nu in ieder geval geen buitenlands eten.

Ik heb Janaka gebeld, dat ik niet zou gaan, maar dat de rest eventueel wel zou kunnen gaan.

Maar daar wilde hij niks van weten. Het was een druk tijdstip dat ik belde , straks om 11.oo gaan we nog keer praten. Hij heeft nei teruggebeld, ik denk dat het een echte zakenman is , druk in de bussinness.

Gaan waarschijnlijk later in de week. Of volgende week.

Ik wil ook nog graag een dag op pad. Ik weet dat Lucien het druk heeft. Dus ga iets anders regelen.

Vanmiddag in bed met paracetamol en vitamine c. Ik lees een boek, een roman dat ook over Sri Lanka gaat.

Mijn oplader is weer kapot, Sunil haalt een nieuwe voor me op. Kan ik in ieder geval berichtjes lezen die zo nu en dan binnenkomen.

Om 17.00 naar voren, wil even van alles bijwerken ,dit reisverslag en wat mailtjes beantwoorden.

Mr Samson is bezig met de jaargesprekken. Gevraagd aan Toeschare om de aansluiting te maken voor de waterslang. Dat gaat nu morgen gebeuren. Hij heeft vrij vandaag.

Morgen meer. Ik ga straks maar weer snel terug, hoop dat het morgen weer wat beter gaat. Ik gloei als een kooltje in een kachel.

Xxx elizaxxx

Reacties

Reacties

Gerda

Beterschap Grytsje

Rustig aan
Liefs Gerda

Gatske

Even in stapke werom Eliza, do bist seker oan wat rêst ta.
Ik tink dat se no graach ris op dij passe wolle.
Betterskip!!

jellie

hallo grietje
wat weer een mooie verhalen e prachtige foto,s maar je moet al een beetje voorzichtig zijn een beetje om je zelf denken dat vergeet je wel eens maar van harte beterschap en de kop der foar. groetjes rimmer en jellie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!